bellman Posted January 19, 2004 Posted January 19, 2004 Om man ska ha en massa sammanhängande klipp utan dialog, och bara ha musik istället, hur bör man skriva detta? Jag har tagit varje klipp som en egen scen. 11. EXT. AMBULANS - NATT (det är enbart MUSIK till scenen) Men eftersom jag inte tänkt att regissera detta spektakel själv, måste man få regissören att begripa att det är ett sammanhängande musikstycke. HUR???? 0 Quote
Henrik.Andersson Posted January 19, 2004 Posted January 19, 2004 jag tycker du kan utelämna musiken. Låt regissören se det själv. Är det mycket bilder tycker jag du kan skriva EXT. MONTAGE - DAG. a. En ambulans åker genomn stade. b. Kvinna blöder i ambulans c. månen lyser. Delar du upp det i scener ser jag varje klipp som scener känner jag när jag läser att det är längre del vilket det också blir i manus. henrik 0 Quote
bellman Posted January 19, 2004 Author Posted January 19, 2004 Montage var ingen dum idé. Tack. 0 Quote
Recommended Posts