dkz Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Jag har nu fångat/capture ett helt band ifrån min DV-kamera och redigerat det färdigt i Vegas 4.0. Nu vill jag ha en så bra kvalité som möjligt på det färdiga resultat. Som sedan ska brännas på en DVD. Vilka "settings" är viktiga att ha rätt i Vegas för att få bästa slutresultat? Är Vegas bra att bränna i, eller ska jag använda mig om något annat program för att lägga min film på DVD? 0 Quote
FOLOF Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Hej! Ett bra och enkelt program att göra DVD i är DVD Architect som är skapat av Sonic Foundry , som också skapat Vegas. Rendera projektet i lämplig kvalite, välj exempel vis Pal DV i template, tänk dock på hur det är med fieldsen, om du ska ha övre, undre eller progressive, och om du har interlace på projektet, det ser du i det färdiga resultatet innan du bränner ut på DVD. 0 Quote
Ufosxm Posted March 2, 2004 Posted March 2, 2004 Har själv haft problem med fula sträck som uppstår vid snabb rörelse när jag har renderat fel. Nu använder jag DVD Pal, med Progressive only och 420.000.000 i "Minimum (bits per second)". Har inte prövat att bränna DVDs i Vegas. Har inte prövat att bränna några sorters VideoCDs i Vegas över huvud taget. 0 Quote
Recommended Posts