Jump to content

.mod-filer?

outoforder

Recommended Posts

[citat=barnholdt]Är det inte lättare att köra den genom en Tracker som gör en mp3-fil av den och sen göra om den till en AIFF 48khz fil? Bara en tanke från min sida...[/citat]

Jag är nybörjare inom området och vet inte så mycket men jag har iallafall en HDD-kamera som skapar .mod-filer. Anledningen till att jag vill ha ett program som kan redigera .mod-filer är ju att man ska slippa konvertera och där med förlora kvalitet.

Antar att du pratar om att konvertera .mod-filerna till aiff-filer? Och då lär jag ju förloa kvalite? Jag kan va helt ute och cyklar nu, men berätta då gärna lite kort vad de innebär.

Tack på förhand

När jag läste mod-filer tänkte jag på ett äldre musik format till Amigan och Atari, tror även det kom något tracker musikprogram till PC och MAC. Jag har inte en susning om vilka redigeringsprogram som kan hantera videoformatet mod, ut ur boxen så att säga. Jag viste inte ens att det existera ett mod format för bild. Men efter att googlat hitta jag programet för OSX som jag länka till.

• 2 weeks later...

Cyberlink har ett program som heter PowerProducer där du kan redigera o bränna över till dvd, som sedan funkar i en vanlig dvd-spelare.

Program från Ulead fungerar oxå bra, typ Media Studio Pro Och Videostudio. Men då måste du döpa om filerna från "MOD" till "MPG"