Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Söker en bra DV kamera (ny) för att göra reportage och dokumentärer (behöver alltså ingen "filmkänsla"). Följande saker känns viktiga...

- 3ccd

- DV in & ut

- Ljudingång

- Hyggligt objektiv (behöver ej vara utbytbart)

- Hyggligt hållbar (stöttålig)

(har jag missat något?)

Priset får gärna inte ligga över 20000-25000 (exkl. moms). Är helt ny på området så tips mottages gärna med förklaring. Skall användas för att sedan redigeras i Final cut, för att sedan visas i TV och DVD-distribution.

Postad

Sant, men nu vill jag inte ha någon filmkännsla och därför heller inget 25p tjafs. En vanlig kamera. Tips tack....

Postad

Här är några alternativ för ditt syfte.

exl moms

AG-DVC30E "15 596,00" kr(XLR apapter 50i 3st 1/4ccd))

AG-DVC60E "21 196,00" kr (XLR, 3st 1/4ccd)

AG-DVX100BE "26 396,00" kr (Har 50i,25P, XLR, 3st 1/3 CCD)

XM-2 "17 516,00" kr (50i, micingång ej XLR 3st 1/4ccd)

DSR-PD170P "31 996,00" kr (50i XLR, 3st 1/3ccd)

Där är väl de kamerona jag skulle titta på. DVX100 går ju över din budget med 2400kr men samtidigt så får du 1/3 ccd istället för 1/4 samt XLR ingång. Sen behöver du ju inte använda kamerans filmlook om du inte vill det (inställning).

Annars får du hålla dig på 1/4 ccd vilket jag personligen tycker är lite för lite.

Men kolla på samtliga så ser du vlken som passat just dig.

Postad

Beachtec tillverkar utmärkta xlr-boxar även till VX-en,använder sådana både till min vx och fx dessa har dessutm phantommatning 48v,men det är klart då rök din budget.En sak till, du får mycket grejjer för din tänkta budget på beg

marknaden;ofta får du med tex vidvinkelglugg,fisheye,fetare accar,väska/ryggsäck stativ etc att köpa sånt separat drar iväg ordentligt kan jag lova! så beg marknaden ska absolut beaktas!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...