Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Jag är väldigt grön på att skapa filmfiler på datorn. Mina filmfiler blir jättestora, typ flera gig och så. Vilket format skall man skapa för att det skall ta lagom med stor plats, så man kan lägga det på hemsidor och så? Kan man r ex göra DIVX med nåt program?

/J

Postad

Prova med mpeg-4 h.264 om du kör halv HD 720p/25 kan du få ruggigt bra bild med ynka 10-13MB/minut. Vad SD eller halv SD skulle bli har jag ingen aning om.

Eller prova sorenson 3 den ger lite gladare färger, tycker jag personligen. Det är bara att prova sig fram för att nå den komprimering du tycker du själv står ut med.

(borde inte denna t¨åden ligga under komprimering i forumet?)

Postad

[citat=barnholdt]Prova med mpeg-4 h.264 om du kör halv HD 720p/25 kan du få ruggigt bra bild med ynka 10-13MB/minut. Vad SD eller halv SD skulle bli har jag ingen aning om.

Eller prova sorenson 3 den ger lite gladare färger, tycker jag personligen. Det är bara att prova sig fram för att nå den komprimering du tycker du själv står ut med.

(borde inte denna t¨åden ligga under komprimering i forumet?)[/citat]

Näe den skall ligga här, jag vill ju hitta ett format.

Vilken service man får här, tack så mycket! =D

/J

Postad

Tråden flyttas från Videoteknik.

[citat=EJonas]Näe den skall ligga här, jag vill ju hitta ett format.[/citat]

Ett komprimerat format, ja. ;)

Postad

[citat=Pace]Tråden flyttas från Videoteknik.

[citat=EJonas]Näe den skall ligga här, jag vill ju hitta ett format.[/citat]

Ett komprimerat format, ja. ;)[/citat]

...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...