Elias Postad 3 augusti 2006 Postad 3 augusti 2006 Jag undrar om det finns någon sätt att slippa rendera filmen som man lagt in i Premiere. Dom första sakerna jag spelade in med min Dv-kamera behövde inte renderas (såvida man inte la till någon effekt på den). Hjälp mig! 0 Citera
Pehrbau Postad 3 augusti 2006 Postad 3 augusti 2006 Det handlar om hur mycket datorkraft du har. Ju snabbare processor, snabbare diskar och ju mer och snabbare minne du har desto mer klarar Premiere att visa utan rendering. Datorn måste ju hinna med att räkna om varje bildruta om du har ändrat något vid redigeringen. Varje övergångseffekt utom ett rakt klipp och varje ändring av bildrutans innehåll kräver omfattande beräkningar som måste utföras innan nästa bildruta kommer. 1 Citera
Elias Postad 3 augusti 2006 Författare Postad 3 augusti 2006 [citat=Pehrbau]Det handlar om hur mycket datorkraft du har. Ju snabbare processor, snabbare diskar och ju mer och snabbare minne du har desto mer klarar Premiere att visa utan rendering. Datorn måste ju hinna med att räkna om varje bildruta om du har ändrat något vid redigeringen. Varje övergångseffekt utom ett rakt klipp och varje ändring av bildrutans innehåll kräver omfattande beräkningar som måste utföras innan nästa bildruta kommer.[/citat] Aha.. jag fattar! :D Tack 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.