Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta känns mycket som bara en första akt till en film (även om det är för långt för det). Historien med testamentet känns mer som en vändpunkt i början som drar igång den egentliga handlingen. Det är ingen bra vändpunkt att ha i slutet. Slutet är f.ö. ett enormt antiklimax där ingenting har förändrats.

Hinner inte förklara i mer detalj just nu tyvärr... Måste sova ibland också.

Postad

Vändpunkten, ja den kommer komma i mitten/början av filmen som en konfliktupptrappning eller liknande eftersom det får honom att tänka osv.

Apropå slutet, jag vill undivka att få ett cheesy sleesy hollywood slut. Budskapet med filmen ska vara "Var dig själv" ungefär. Men det kanske vore bättre om Josh fick en flickvän och alla pengarna och Leonard blev expert på att ragga tjejer, sedan kunde vi få en stor Happily ever after orgie och skuttat runt efter man har läst manuset för att allt gick så bra. Nej, jag känner att jag hatar sådana slut, och detta kommer inte sluta så.

Laddar upp en scen som jag skrev igår samtidigt.

Tack för kritiken i alla fall Vilcans, sånt hjälper:)

Scener.rtf

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...