andreas ljung Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 Hej, jag har en liten fråga: många snackar om att man kan göra effekter frame för frame, men med vilket program? jag använder vegas 6 och där kan man bara "take snapshot" och spara en bild, men om man sen ska lägga in bilderna är det svårt att göra alla jätte korta så att det blir en film av det. så om det finns nåt enkelt program där man kan rita direkt på bildrutorna och spara det direkt på filmen skulle jag gärna vilja veta vilket. tack för svar 0 Citera
Qued Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 Tja, jag har prövat på after effects (Adobe), där kunde man importera en bitmap eller vanlig bildfil helt enkelt, och lägga in på just den bildrutan, dock fanns det inte något interface för att måla med pensel eller liknande direkt på bilden, om det var det du menade. 0 Citera
69eyes Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 är det inte filmstrip du menar? om du gör film filen till ett filmstrip så kan du lägga in det i photoshopp och rita. 0 Citera
jmalmsten Postad 28 juli 2006 Postad 28 juli 2006 [citat=Qued]Tja, jag har prövat på after effects (Adobe), där kunde man importera en bitmap eller vanlig bildfil helt enkelt, och lägga in på just den bildrutan, dock fanns det inte något interface för att måla med pensel eller liknande direkt på bilden, om det var det du menade.[/citat] som jag nämnt otaliga gånger förut... dubbelklicka på filmklippslagret, ta fram penselverktyget sen är det bara att måla! ställ in duration mellan constant, one frame och ett tredje som jag inte kommer ihåg... 0 Citera
andreas ljung Postad 28 juli 2006 Författare Postad 28 juli 2006 [citat=69eyes]är det inte filmstrip du menar? om du gör film filen till ett filmstrip så kan du lägga in det i photoshopp och rita.[/citat] men det krävs AE eller? 0 Citera
69eyes Postad 29 juli 2006 Postad 29 juli 2006 ahh lr något program som kan exportera som ett filmstrip 0 Citera
jmalmsten Postad 30 juli 2006 Postad 30 juli 2006 premiere kan exportera som filmstrip (.flm) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.