Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan...

Har nu nyligen skaffat en Canon Mvx3i ...

Har redan filmat en massa och ville nu såklart Fånga det på datorn i Premiere Pro ... Funkar inte tydligen, programet stödjer inte min Mvx3i ... men däremot stödjer programet Mvx2i ... den äldre modellen ?!?! hur kommer det sig !?

Jag har iofs inte firewire ... utan USB ... man måste ha Firewire för att föra över rörlig bild väll ??

Men finns det någon som vet vilka program min DV camcorder fungerar till??

Eller finns det någon som vet vart jag på något sätt kan ta reda på själv vilka program som finns till den ??

Tackar på förhand :D

Postad

[citat=Nybakk_film]Jag har iofs inte firewire ... utan USB ... man måste ha Firewire för att föra över rörlig bild väll ??[/citat]

Mvx3i har firewireport och skall du använda Premiere Pro så går det inte med USB utan du måste använda firewire.

Postad

[citat=Per Lind]MAGIX funkar utmärkt.

Lättanvänt och allt ingår från början utan att man behöver köpa till en massa plug-ins.[/citat]

Jag vet att du gillar MAGIX, men för att fånga och editera video i Premiere Pro behöver man inte köpa någon eller några plug-ins.

Postad

[citat=Rogge][citat=Nybakk_film]Jag har iofs inte firewire ... utan USB ... man måste ha Firewire för att föra över rörlig bild väll ??[/citat]

Mvx3i har firewireport och skall du använda Premiere Pro så går det inte med USB utan du måste använda firewire.[/citat]

Ja jag misstänkte det ... dåligt att man inte fick med en firewire sladd på köpet då :P hähä.

Men då ska det fungera om jag skaffar en Firewire sladd då med andra ord !?

Postad

[citat=Rogge][citat=Per Lind]MAGIX funkar utmärkt.

Lättanvänt och allt ingår från början utan att man behöver köpa till en massa plug-ins.[/citat]

Jag vet att du gillar MAGIX, men för att fånga och editera video i Premiere Pro behöver man inte köpa någon eller några plug-ins.[/citat]

Nej, meneftersom de flesta väljer Pinnacle så behövs en massa tilläggsprogram för dyra pengar för att kunna arbeta vettigt med programmet.

Att fånga video är ju bara en del av arbetet, Magix kan allt ihop.

-Per

Postad

[citat=Per Lind][citat=Rogge][citat=Per Lind]MAGIX funkar utmärkt.

Jag vet att du gillar MAGIX, men för att fånga och editera video i Premiere Pro behöver man inte köpa någon eller några plug-ins.[/citat]

Nej, meneftersom de flesta väljer Pinnacle så behövs en massa tilläggsprogram för dyra pengar för att kunna arbeta vettigt med programmet.

[/citat]

Pinnacle har ju öht inte ens nämnts i denna tråd förräns nu, så varför då prata om dess nackdelar i förhållande till MAGIX när Pinnacle inte ens är nämt i tråden? :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...