Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag bränner mina filmer på en DVD-skiva så blir bilden alldeles hackig och ryckig, och det beror inte på kameraarbetet för filmen ser bra ut i redigeringsprogrammet. Bilden blir ungefär som om man skulle spola framåt, fast i slowmotion, om ni förstår. Som om inte det vore nog så blir ljudet väldigt lågt, och inte alls i synk med bilden.

Jag använder Magix som redigerings- och bränningsprogram, och jag har skivor av typen DVD-R (Verbatim).

Vad gör jag för fel egentligen? Det är mäkta frustrerande att vara klar med sin första film, och sedan inte kunna bränna den...

Postad

[citat=Gustaf Lindborg]När jag bränner mina filmer på en DVD-skiva så blir bilden alldeles hackig och ryckig, och det beror inte på kameraarbetet för filmen ser bra ut i redigeringsprogrammet. Bilden blir ungefär som om man skulle spola framåt, fast i slowmotion, om ni förstår. Som om inte det vore nog så blir ljudet väldigt lågt, och inte alls i synk med bilden.

Jag använder Magix som redigerings- och bränningsprogram, och jag har skivor av typen DVD-R (Verbatim).

Vad gör jag för fel egentligen? Det är mäkta frustrerande att vara klar med sin första film, och sedan inte kunna bränna den...[/citat]

Jag tror Du har för hög bitrate på komprimeringen.

Av erfarenhet och av tips på magix-forum så skall man hålla sig inom 4500-6000 för att alla dvd-players skall kunna läsa filmen. Är bitraten för hög orkar inte DVD-playern med att behandla informationen om Du inte har en väldigt bra player.

Vad använder Du för att läsa in filmen med?

Har Du för lite minne, eller lite för slö dator, kan det bli ryckigt i fönstret men efter rendering finns inte detta med.

Använder Du datorns ljudkort vid inläsning kan synken försvinna.

Jag läser DV via Firewire-kabel och får med ljudet den vägen och sedan dess har jag inte haft problem med synken.

-Per

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...