Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har haft problem med en kraschad hårddisk som resulterat i att jag har en hårddisk med ett färdigredigerat premiere pro projekt, och att jag installerat om windows på en ny hårddisk. (Hårddisken med filmprojektet var inte den som kraschade). Ska nu inom kort sätta in hårddisken med filmen i datorn igen för att kunna rendera den, och installerade därför återigen premiere pro på datorn. Men av någon orsak går det inte att starta programmet (har frågat om detta problem i en annan fråga här på forumet).

Nu insåg jag i alla fall att jag eventuellt kan få tillgång till premiere pro 1.5 och hoppas på att kanske denna version ska fungera (den jag har är version 1.0/7.0). Nu undrar jag om det är någon som vet ifall en projektfil från premiere pro 1.0 går att öppna utan problem i premiere pro 1.5 - förutsatt att man har samma plugins förstås. Har någon testat detta och varit med om några problem?

Som ni säkert förstår känns det väldigt jobbigt med en färdigredigerad film (skulle när som helst renderas) som man inte kan komma åt på grund av att programmet inte fungerar. Dessutom är det inte ens min film, och det är av viss brådska att få den renderad. Så jag är tacksam för all hjälp jag kan få.