Jockzon Posted June 17, 2006 Share Posted June 17, 2006 Hej. Jag har förstått att man skall rendera när man lägger på text på film men texten blir naggad i kanten även om jag har renderat den. Detta händer dock inte om texten är helt vit och ligger på en helsvart bakgrund. Nu vill jag ha texten uppe på ett filmklipp och det blir inte bra. Vad kan jag göra åt det? [EDIT] Vanlig neutral text med typ ARIAL fungerar fint men inte om det är någon bild eller snirklig text med mycket ramar och skuggor och färger. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo Posted June 18, 2006 Share Posted June 18, 2006 det kallas pixlar min vän ;) troligen förstorar du saker som inte ska förstoras. kolla även kvalitén på ditt material. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jockzon Posted June 27, 2006 Author Share Posted June 27, 2006 Varför den otrevliga tonen "min vän" ? Texten är helt enkelt skriven i programmet och filmen bakom är inspelad med en DV-kamera och capture var på den högsta kvaliteten som gick att få. Dessutom borde väl texten och filmkvaliteten vara oberoende av varandra när man till slut exporterar filmen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 OT: det var inte menat som en elak ton, sånt kommer man aldrig långt med. folk har en förmåga att överreaga när man säger "min vän", aja. galet samhälle vi lever i. folk i överlag överreagerar på allt nuförtiden. :OT ja, filmen och texten är helt oberoende med varandra. det du kan prova är att skriva samma text i photoshop och spara med en transparent bakgrund och sen slänga .psdfilen i filmprojektet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 [citat=Jockzon]...men texten blir naggad i kanten även om jag har renderat den.[/citat] Great Titles With the DV Codec 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts