Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Flera av er kanske redan sett den, för er andra, skynda och hyr. En episodfilm där tre framstående asiatiska regissörer har fått bidra med varsitt bidrag. Takashi Miike (Itchi the killer) och Chan-wook Park (Oldboy) var jag bekant med tidigare men tyvärr blev jag besviken på deras episoder. Park är en av mina favoriter, tycker hans hämndtrilogi är makalös, men det här bidraget kändes svagt. Miikes film påminner inte alls om hans andra verk (som jag sett) och kändes mest såsig och seg.

Allt detta uppvägs dock av Fruit Chans lysande episod, Dumplings. En makaber och vidrig fundering kring vår besatthet av bibehållen ungdom. Så här ska djävlar en novellfilm göras. Ingenting för den klenmagade dock. :) Och slutet...o vilket sataniskt slut! Fruit själv tyckte den blev så bra att han gjorde om den till långfilm, men se den här först. Enbart Dumplings gör det värt att hyra filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0420251/

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...