Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag skulle vilja vet vad det finns för alternativ om jag vill filma och sedan föra över och redigera i datorn.

Finns det till exempel någron möjlighet med någon av dom gammla analoga kamerorna att föra över material till datorn?

Av dom kameror som man kan föra över material till datorn ifrån. Vilken modell ny eller begagnad skulle ni då rekomendera för max 2500:- för mig som vill spela in kortfilmer med bästa möjliga bild kvalite.

Tacksam för svar Arva

Postad

Hittar bara en DV-kamera för max 2500 på prisjakt.nu, JVC D239. Bästa möjliga kvalitet går inte riktigt ihop sig med en budget på 2500, räkna med att spara ihop till åtminstone det dubbla, t ex en Panasonic GS180 för 4990.

Alla moderna DV-kameror har en DV-utgång som du kopplar till firewire-porten på din dator, men visst kan du föra över analogt material till datorn med antingen ett bättre grafikkort eller speciella videofångarkort.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...