Jump to content

Recommended Posts

Posted

För alla er skräckälskare (iaf ni som missat detta) kommer julafton tidigt. :) En producent har samlat ihop ett gäng skräck-regissörer och låtit dom regissera varsin entimmes episod till en teveserie. Varje avsnitt är fristående och enligt vad jag förstår har man inte direkt hållit tillbaka nån. Enligt uppgift skall det finns ett gäng pärlor i denna svit som omfattar tretton filmer.

De tre första filmerna släpptes i Sverige idag och har regisserats av Carpenter, Joe Dante och...*trumvirvel* Dario Argento. Han har valt att filmatisera en gammal serietidning (alla ni som är gamla nog minns kanske den utmärkta Action där den korta historien Jenifer publicerades). Serien är sjysst så jag gissar på att filmen också är det. Dante har gjort en extremt Bush-kritisk zombiefilm...kan det bli bättre?

• 3 weeks later...
Posted

Finns en riktigt bra artikel och recensioner av alla delar i månandens nummer av Stardust. Ser mest fram emot Imprint som släpps i Sverige i augusti.

Cigarette burns är den enda jag sett i serien hittills och den är grymt jävla bra.

Hoppas på en fet exklusiv samlarbox med alla delarna.

Posted

[citat=_nemo_]Finns en riktigt bra artikel och recensioner av alla delar i månandens nummer av Stardust. Ser mest fram emot Imprint som släpps i Sverige i augusti.

Cigarette burns är den enda jag sett i serien hittills och den är grymt jävla bra.

Hoppas på en fet exklusiv samlarbox med alla delarna.[/citat]

Håller med, Cigarette burns är grymt bra. Troligen den bästa hittills (har inte sett Imprint ännu). Landis episod var också mycket bra!