Mikael_hs Postad 28 maj 2006 Postad 28 maj 2006 Hej, det är så att vi precis blivit klara (nästan ^^) med en novellfilm, och som den nybörjare jag är vill jag inte göra något fel nu när det är exportdags. Dessa är mina frågor, jag ber att ni/någon svarar på dem även om de kanske är dumma. Vi har redigerat i vegas: 1. Måste man deinterlaca alla klipp för sig eller uppstår den effekten iaf när man exporterar i 24 fps? Spelar det i så fall någon roll om man har på deinterlace eller inte över huvud taget eftersom vissa klipp är det medan andra inte är det (för er som använder vegas menar jag alltså att man högerklickar på ett klipp och sedan i properties väljer deinterlace)? 2. Är det i 24 fps eller 23,90 nånting som man bör exportera i för att få Film fps? Mycket tacksam för svar / Förvirrad. 0 Citera
unbornichen Postad 28 maj 2006 Postad 28 maj 2006 Vad ska filmen ses på? tv, dvd, dator, internet....? Ni behöver aldrig deinterlace:a klippen försig. Vill ni ha filmen deinterlaced så gör ni det i exporten. Låt fps vara samma som det är filmat i. 25 för dv. 0 Citera
Mikael_hs Postad 28 maj 2006 Författare Postad 28 maj 2006 Vill ju inte ha fart-ränder? Varför skulle jag låta fps vara samma som filmats i? Vill jag ha "filmlook" är det ju 23,90 som gäller eller? 0 Citera
unbornichen Postad 30 maj 2006 Postad 30 maj 2006 det blir enklare att svara på dina frågor om du svarar på våra, testa! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.