Dust Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Jag har precis börjat filma med mina kompisar och vi har spelat in litegrann som jag vill ha in i datorn. När kopplar kameran till min tv så är bilden helt klar och det ser jättebra ut men när jag ska föra över det till datorn så blir kvaliten riktigt dålig, jag använder sony vegas 6 för att föra in filmen på datorn för tydligen så är kameran inte kompatibel med adobe premiere 2.0. så jag vill veta hur man får det att funka med adobe premiere och vilka inställningar man ska ha i vegas för att det ska bli bra kvalitet, jag testade med windows movie maker och hade på högsta kvalitet när jag förde över filmen till datorn men då var ljudet efter och det hackade väldigt mycket. Tacksam för svar// Jens 0 Quote
j3n5 Posted May 28, 2006 Posted May 28, 2006 Det kan vara massor med olika anledningar som gör att DV inte funkar på datorn. Det vanligaste är dock att En TV har skärmuppdateringen 50Hz. När Datorskärmen är inställd på annat Hz-tal blir det hackig bild. DV är optimerat för att visas på TV, inte dataskärm.. /jens... 0 Quote
Recommended Posts