pld Postad 16 maj 2006 Postad 16 maj 2006 Hej! Jag vill att när jag kopplar kameran med firewire ska den kopplas till Avid Xpress Pro men istället vill den öppnas till Pinnacle som jag har avistallerat, så hur ändrar jag så att firewireporten är kopplad till Avid? Är detta nåt som vem som helst kan göra eller är det nåt man helst ska lämna in så mer kunniga gör det? /Jesper 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 16 maj 2006 Postad 16 maj 2006 Jag fattar inte riktigt vad som är problemet. Vill du bara att det ska komma fram en ruta där du kan välja att öppna Avid när du kopplar in kameran, eller vad menar du? 0 Citera
p-a Postad 17 maj 2006 Postad 17 maj 2006 koppla in kameran, högerklicka på kameran i Den här datorn, välj Egenskaper och där bör det gå ändra vilket program som ska starta när du pluggar in kameran (om jag inte minns fel). har du föresten öppnat avid och testa i fall du får kontakt med kameran? /p-a 0 Citera
ash Postad 19 maj 2006 Postad 19 maj 2006 om den vill öppna med pinnacle så har du nog inte avinstallerat det korrekt 0 Citera
pld Postad 19 maj 2006 Författare Postad 19 maj 2006 Djungelsmurfen Jag vill kunna ta in mitt material med Avid men det går inte för när jag har kopplat kameran kommer det då upp en ruta och frågra om jag vill ta in med pinnacle eller inte gö nånting. Jag trycker då på att inte gö nånting och försöker ta in mitt material med avid som säger att den inte hittar nån kamera. p-a Jag kopplade in kameran och gjorde som du skrev att gå in på egenskaper och då kom det fram en ruta som ville att jag skulle ta kort så jag kunde inte hitta nåt med att byta program. ash Man går väl in på kontrollpanelen,väljer Lägg till och ta bort program och klicka sedan på Pinnacle i rutan som kommer upp och väljer anivstallera? Fast jag har hittat nåt som heter "Studio 9 conect CD/DVD" , ska man radera det också? /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.