Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=Munthe][citat=Usarpe89]Var det nån som såg när orvar var nere på cannes?

Kommer någon isf ihåg vilken skådis det var som gav honom kommentaren "wow, those are some healthy sideburns you got there!"?

Har helt glömt vem det var...[/citat]

Det absolut roligaste jag någonsin sett i Filmkrönikan var när Hans Wiklund skulle intervjua Arnold Schwarzenegger i Cannes (måste varit -90 eller nåt liknande) och Arnold börjar retas med Wiklund för att han inte har några strumpor i sina skor (Miami Vice-modet levde kvar hos en del rätt länge, bl a Wiklund). Arnold bullrar -"Aaaah! How very chic! Hans is wearing no shoes today! Ha, ha!", med sin grövsta Österrikiska brytning (förmodligen för att han tyckte att det var kul att stressa journalister). Efter inslaget säger Wiklund (som på den tiden var en tunn intellektuell filnörd) att Arnold bara är en uppumpad broiler och grymt överskattad. Idag är det Wiklund som pumpar muskler, är programledare på en kanal folk abbonerar på mest för att den visar porr och Arnoldt är the Governator. Och världen är underbart härligt bizarr.[/citat]

Oh, gud. Vad skulle jag inte ge för att få se det?

Postad

vilken kanal skulle det vara som Wiklund håller låda på?

Har inte sett honom på evigheter i rutan...

Några som hade varit lysande som filmrecensenter är ju Anders & Måns !

Det är nått som jag definitivt hade glott på...

Filip och Fredrik är nått av det mest oäkta jag har sett. två tunna personligheter som försöker göra sig till och leker "Paris Hilton" vi är kända för att vi känner eller har varit i samma hus som en känd människa....

C.

Postad

[citat=TDA][citat=qwertyunion]men Orvar ägde ju alla!! Bäst!

Ball om han satsar på regidebut eller nåt liknande :P Gör värsta biofilmen, undra om kritiker är bra på att göra filmer själva??[/citat]

Francois Truffaut. (Godard var väl också kritiker från början?)[/citat]

"Some day I'll make a film that critics will like. When I have money to waste."

- Francois Truffaut

...skön sågning av en hel yrkesgrupp.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...