Creataren Posted November 29, 2003 Share Posted November 29, 2003 nu är det såhär... jag har avid XDV 3 (suck) i skolan och skulle gärna vilja veta om det går att göra en film inspelad (eller maskad) i 16:9 till anamorfisk 16:9 när man lägger det på dvd så det blir bra... har försökt en massa men den vill bara dra ut bilden på 4:3 tv.. någon som vet något om detta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik.Andersson Posted November 29, 2003 Share Posted November 29, 2003 jag blev precis klar med mitt examensjobb och då gjorde vi så. hmm. Antingen kontakta zingofilm och fanzine tv i stockholm kolla deras hemsida zingofilm.se tror jag ring fråga. dom hjälpte mig. eller skriv in dig på filmcafe. de som har hand om det brukar jag maila, då brukar jag få svar. men som jag minns det så var det bara en inställning. lycka till. henrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creataren Posted November 29, 2003 Author Share Posted November 29, 2003 hjälpte dig? gjorde dom det anamorfiskt åt dig eller lärde dom dig hur du gör? :P vill helst lära mig själv göra det själv.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik.Andersson Posted November 29, 2003 Share Posted November 29, 2003 ja dom sitter i alby, jag vet inte var du bor i stockholm. man blir medlemm. Då kan du lära dig av dom . du får säkert ett bättre svar här om ett par dagar. hoj 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creataren Posted November 29, 2003 Author Share Posted November 29, 2003 ah.. ok.. inväntar väl mer svar härifrån innan då.. tackar 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts