Gå till innehåll

Fotogalleri-PROBLEM i ENCORE


crapboot

Recommended Posts

Jag är nästan färdig med en DVDproduktion som innehåller en föreställning, ett dokumentär och ett fotogalleri. Det är första gången jag gör en dvd med hjälp av Encore. Nu är det så att fotogalleriet krånglar och det är sådant skumt krångel också! För kapitelindelningen fungerar inte alls på min dvdspelare. Om man trycker 1 steg framåt, så hoppar den 2 steg framåt och om man trycker bakåt, så hoppar den 1 steg framåt.

 

Kan beskriva väldigt enkelt hur jag gjort fotogalleriet. På den första bilden har jag högerklickat, valt New Timeline. Sedan har jag valt att varje bild ska vara 6 sec och bockat av så att den rutan aldrig ska komma dit. Sen har jag bara lagt in bild efter bild på tidslinjen. Sen var det klart!

 

Kapitelhoppen fungerar hur fint som helst på de övriga delarna av dvdn. Vet inte riktigt vad jag kan ha gjort fel. Tänkte om någon stött på samma problem? Och om någon visste hur tusan man stoppar vid varje bild/kapitel också. :D

 

Har haft i tankarna att göra bildgalleriet som en film-fil, men då måste jag göra bilderna mindre var för en. Encore förminskar ned bilder av sig själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

O.k, jag har inte 1.5 installerad längre. Jag provade dock detta i 2.0 och där fungerar det som det skall utan konstiga kapitelbyten. Jag provade både att lägga bilderna på en Timeline och som Slideshow med samma resultat.

 

Har du installerat uppdateringen till 1.5? Den kanske hjälper, kanske inte: Adobe Encore DVD 1.5.1 update

 

Om det hjälper så hjälper den förmodligen inte i det project du redan skapat utan först i ett nytt, så prova att göra ett bildspel i ett nytt project.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...