Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

1,vet inte riktigt om denna borde ligga i animation...i alla fall, jag undrar hur dem lägger in animationer som de skapat, in i en scen som de har spelat in

(iaf ni inte förstod :S, så menar jag om hur de la in tex dobby i harry potter 2)

2, i vissa sci-fi rullar så svävar de runt i sitt rymdfärja, jag bara undrar hur de gör det, i vissa scener snurrar dem runt vilket verkar utesluta lina som håller upp dem...har alltid undrat hur dem gör det

tacksam för svar

Postad

1. enkelt förklarat så har man filmen i datorn och lägger animationen i ett annat lager, över filmen. om det är en person som är i en animerad miljö så har man filmat den personen mot en greenscreen, bluescreen eller liknande och lagt ovanför animationen, sen tar man bort det gröna/blåa med hjälp av chroma-key

Innan datorernas tid kunde man använda sig travelling matte, som tex. i Peter och draken Elliot

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...