Gå till innehåll

exportera final cut -> premiere


unbornichen

Recommended Posts

Hej

 

I skolan jobbar vi med final cut och hemma sitter jag med premiere. Har senaste veckorna jobbat med ett projekt där jag flyttat omkring stora filer lite fram och tillbaka. Hade inte testat exportera från final cut till premiere förän idag. När jag kom hem nu så ser jag att jag fått en riktigt ruskig komprimering som ser förjävligt ut och jag vill ju ha filmen i DV kvalité.

 

Hur exporterar jag på bästa sätt ett material från final cut för att fortsätta i premiere?

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det bara är filer ur din sequnce du vill exportera för att använda i premiere är det enkelt att bara exportera det till en QuickTime Movie (File > Export > QuickTime Movie) och välja Current Settings i settings-inställningen, se till att rutan recompress all frames INTE är kryssad och se till att kryssa för rutan "Make movie Self-contained". Då exporteras materialet på din sequence i exakt den kvalitén och upplösningen du har ställt in att arbeta med i Final Cut Pro.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...