Gå till innehåll

Fråga om bildkvalite.


Film smurfen

Recommended Posts

jo, när jag renderar filmen i Premiere Elements 2.0 till MPEG (eller andra format) så blir bildkvalliten usel. I redigeringen är bilden klar och fin men sedan när jag renderar blir det helt åt skogen.

Jag har hört att rendera i filen DVX är bra, men det går inte i PE 2.0

men hur får jag bilden lika fin som i redigeringen???

 

//Tobbe Banan

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Film smurfen]1. Jag har lagt in det i AVI i programmet WinDv.(bra bildkvalite då också)[/citat]

Frågan var varifrån materialet kommer. Om du tex konverterar mpeg till avi så blir inte resultatet det bästa. Fångar man däremot från DV-kamera in i Premiere Elements så blir kvaliteten bra.

 

Så, har du fångat från DV-kamera i WinDV? Om ja, har du provat att fånga direkt i Premiere Elements? (Går det öht att fånga i WinDV...?)

 

Frågan kvarstår alltså: - Varifrån kommer materialet du redigerar, DV-kamera, mpeg, divx?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Film smurfen]Hur hårt jag Kompromerar?[/citat]

Ja, när du renderar ut filmen. Det är ju där du får dålig bild.

 

Ang "Det går inte att aktivera inspelning. Återställ kameran" så är det någonting som många har problem med. Jag vet inte varför Premiere är så griningt med det där när andra program fungerar hur enkelt och felfritt som helst att fånga med. Jag använder Scenalyzer Live för att fånga med och slipper tack vare det div problem med Premiere's fångstverktyg.

 

Här finns mer info och lösning på problemet: http://www.adobe.com/support/techdocs/330682.html

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...