hea Postad 28 april 2006 Postad 28 april 2006 Jaha, så är det klart att det blir en filmatisering av Richard Mathesons utsökta (och i Sverige rätt förbisedda) lilla SF-skräckroman ”I am Legend” från 1954 – en sk. ”minor classic”. På svenska har boken titeln ”Varulvarnas natt” – vilket är lite skönt goddagyxskaft-aktigt eftersom det handlar om ett slags vampyrer…Det gjordes en mindre lyckad filmatisering 1971 med titeln ”The Omega Man” och med Charlton Heston i huvudrollen. Men nu är det alltså på gång en ny film. Det har varit snack om det här projektet i många år och namn som Ridley Scott, Arnold Schwarznegger och Mel Gibson har varit inblandade i olika skeden. Jag höll tummarna på Gibson. Nu är det så att det blir Will Smith i huvudrollen så jag räknar stenkallt med att det blir samma sorts massaker på denna bok som man skoningslöst lyckades genomföra med Asimovs ”I, Robot”-samling. Suck. Lustigt nog tänkte jag i mitt stilla sinne när jag såg ”I, Robot” att sedan blir det väl ”I am Legend” som går den här vägen. Tänka sig! Ett gott råd till er som inte läst boken ifråga. Läs innan det är för sent... 0 Citera
jmalmsten Postad 29 april 2006 Postad 29 april 2006 http://www.imdb.com/find?s=all&q=total+recall finns ju redan total recall tv-serien... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.