Jump to content

Recommended Posts

Posted

7:an eller Pro som den nu så fint kallas. Känns överlag stabilare men personligen tyckte jag att den krävde avsevärt mycket mer av datorn för att rulla. En uppfräschning av interfacet var ju inte helt fel heller. Svagheten med gamla premiere var just större projekt, 500 klipp och uppåt, då den gärna ville uppdatera timelinen i evighet så fort man flyttade något klipp. Preview funktionen är dessutom avsevärt mycket smartare. Man kan t o m flytta runt klippen och trimma dem och de uträknade preview filerna hänger på. Det finns dessutom bra mätinstrument att kolla av videosignalens nivåer direkt i redigeringsfönstret. Något som jag saknade i 6.5 var möjligheten att skicka ut DV signalen till TV men spela upp ljudet via datorns ljudkort, denna funktion har de fixat till.

Den medföljande MpegEncodern från MainConcept tycker jag dock är ganska dålig(dock snabb). Personligen så gillar jag TMPencoder om man vill få bra mpeg2 filer.

Kommer inte på något mer just nu, men programmet har helt klart tagit ett steg närmare proffsigare redigering.

Ha de