Gå till innehåll

Få kvinnan att blinka till


policy

Recommended Posts

Jag har inget att göra och ska därför leka med redigerings och effekt programm under vecka 17. Jag sja göra en kortfilm där det ska finnas en tom rullstoll som "flashar" till och en tjej sitter där och sen flashar den igen och hon sitter inte där. (Dåligt förklarat jag vet)

 

 

Men i alla fall, i vilket program och hur ska jag göra detta?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ha kameran still på ett stativ. Filma först rullstolen tom. Sedan ett klipp när tjejen sitter där. Sedan lägger du in en vit ruta i redigeringen just innan tjejen ska synas och en just när hon försvinner. Och något snyggt ljud så man blir rädd. Lätt och ser bra ut!

Länk till kommentar
Share on other sites

tack så mkt:D, men nu är det så att det skall också vara en kille bredvid rullstolen och då måstte han stå helt stilla så går det att fixa på något annat sätt än det du beskrev. För jag har också tänkt att det skulle vara snyggt om kvinnan "skakade" på huvudet fort, men att killen hade vanligt tempo. hur gör man då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Eller filma killen mot en bluescreen och ställ han var du vill i bilden. Det funkar ju oxå. Sedan filmar du bara tjejen som skakar på huvudet och snabbar upp det i redigeringen. För en snyggare effekt kan du klippa bort några rutor då och då när tjejen skakar på skallen. Blir lite snyggare då.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...