Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag har fått tag i en DAT-bandspelare som jag tänkt använda till en kommande filminspelning. Dock verkar det inte som mitt inbyggda ljudkort på moderkortet har SPDIF-in (bara ut). Ja, det finns nån liten connector på moderkortet, men den verkar ju knappt användbar.

Har någon ett tips på ett BILLIGT ljudkort med SPDIF-in? (Coax eller optisk spelar ingen roll). Jag behöver inga finesser, bara föra över ljudet digitalt ju.

Postad

Skulle rekomendera ett kort från M-Audio. Audiophile 192 eller Audiophile 2496. Har själv ett 2496 som har coaxial S/PDIF I/O och är helnöjd med det.

http://Http://www.m-audio.com

Fast det beror ju på vad du menar med BILLIGT? Så billiga är ju inte M-Audios prylar...

Postad

Nej, 1 000 kr var ju inte jättebilligt. I och för sig är det ju inte speciellt mycket för ett vettigt ljudkort heller, men hade hoppats på nåt skitbilligt. Men, jag tackar för tipset. Det får väl bli något i den prisklassen antar jag, och M-Audio är ju bra i så fall antar jag.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...