DeCaf Postad 8 april 2006 Postad 8 april 2006 Hej, Jag har fått tag i en DAT-bandspelare som jag tänkt använda till en kommande filminspelning. Dock verkar det inte som mitt inbyggda ljudkort på moderkortet har SPDIF-in (bara ut). Ja, det finns nån liten connector på moderkortet, men den verkar ju knappt användbar. Har någon ett tips på ett BILLIGT ljudkort med SPDIF-in? (Coax eller optisk spelar ingen roll). Jag behöver inga finesser, bara föra över ljudet digitalt ju. 0 Citera
MaiM Postad 8 april 2006 Postad 8 april 2006 Skulle rekomendera ett kort från M-Audio. Audiophile 192 eller Audiophile 2496. Har själv ett 2496 som har coaxial S/PDIF I/O och är helnöjd med det. http://Http://www.m-audio.com Fast det beror ju på vad du menar med BILLIGT? Så billiga är ju inte M-Audios prylar... 0 Citera
DeCaf Postad 8 april 2006 Författare Postad 8 april 2006 Nej, 1 000 kr var ju inte jättebilligt. I och för sig är det ju inte speciellt mycket för ett vettigt ljudkort heller, men hade hoppats på nåt skitbilligt. Men, jag tackar för tipset. Det får väl bli något i den prisklassen antar jag, och M-Audio är ju bra i så fall antar jag. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.