Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj.

Tänkte ge min in i Redigerings världen. Har köpt mig en DV-kamera Sony TRV 33. Jag har Firewire utgång på min dator. Men vad jag kan förstå så verkar det vara en Djungel när det gäller Firewire kablar. Vilken ska man satsa på?.Det finns i ju olika prisklasser.. Det är 4 pin på kamera och dator. Är det Olika Mb i kablarna??

Tacksam för all hjälp som kan fås..

Ha det bäst

//Ryback.

Postad

Hmm, om jag förstår dej rätt så vill du ha en kabel med 4 pin i båda ändarna för kamera o datorn har de. Då e de bara o köpa en sån. Anledning till att de olika prisklasser har jag inge bra svar på, olika kvaliteer. Men du kommer inte märka nån skilnad på bild o ljud broende på vilken kabel du använder. Antingen så funkar de eller så eller så funkar de inte när de gäller digitalt. Jag kör me en billig kabel från Clas Ollson, finns ingen anledning att köpa en sån för 700 när man kan få en sån för typ 100, vet inte vad prisklasserna e idag, jag köpte min för ett par år sen.

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...