Gå till innehåll

Litet problem i primiere.


the_punker

Recommended Posts

Har just lagt in primiere 7.0

Jag har ett litet problem som jag tidigare haft också. Har glömt bort hur jag gjorde då.

När jag drar in ett klipp så läggs det till i timelinen så som det ska..Men inget ljud hörs..Det finns ett audiospår men inga kurvor.

Jag tycks minnas att det var någon inställning eller knapp man skulle trycka på.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

En gissning är att du vill redigera Mpeg-2 eller DivX eller något annat hårt komprimerat format. Premiere Pro fungerar bäst med DV Avi och det du beskriver händer just med tex Mpeg-2.

 

Lösning: Konvertera det du har till DV Avi och redigera det istället för att spara tid och huvudvärk. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=the_punker]Vad anser du vara ett bra program i detta endamål?

Och Hur skall jag gå till väga för att få så liten kvallitetsförsämran som möjligt.[/citat]

Adobe Premiere Elements 2.0 kan redigera komprimerat material, dock inte allt. Ladda ner en testversion och pröva!

 

För att få så lite kvalitetsförlust skall man undvika att redigera komprimerat material. Om du kan fånga från DV-kamera direkt så är det det bästa. Om du redan har materialet och inte har möjlighet att fånga om det så får du räkna med kvalitetsförlust. Jag redigerar aldrig komprimerat material så jag har inga bra förslag tyvärr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Anledningen är att jag använder mig för tillfället av en Hi8 halvanalog kamera och använder ett videoinkort för att dra in i datorn med.

Då får jag antingen ut mpeg 1, mpeg 2, vcd eller dvd.

Vilket av dessa alternativ skulle du anse vara bäst för att redigera. Alltså vilket får jag den bästa kvalliten med.

Lägg märke till om jag väljer dvd så får jag ut en audio och en video ts mapp som på en dvd skiva..Så det går väl inte använda..eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...