Ivan Postad 1 april 2006 Postad 1 april 2006 Jag arbetar i premire o har magic bullet suite...jag undrar vilka inställningar man ska ha ifall man vi ha den där WW2 känslan i filmen (band of brothers/saving private R)?.. Skulle ocksåvara bra om någon kunde tipsa om ett par länkar angående MagicBullet dvs tutorials och andra tips och trix. Tack/ 0 Citera
Christian van Caine Postad 1 april 2006 Postad 1 april 2006 Räcker ganska långt att bara öka kontrasterna & sänka färgmättnaden. 0 Citera
Munthe Postad 2 april 2006 Postad 2 april 2006 Bleach Bypass heter det du letar efter. En preset som ska likna Saving Private Ryans ENR/Bleach Bypass-process. 0 Citera
Christian van Caine Postad 2 april 2006 Postad 2 april 2006 Silver-Bleach Bypass är en kul effekt :-) DAng, borde tänkt på den direkt eftersom det är den första effekt jag kom i kontakt med när jag började med sånt här! *d´oh* 0 Citera
Knodel Postad 3 april 2006 Postad 3 april 2006 vad gör bleach bypass? :) jag ska göra en krigsfilm med docksoldater! hihi 0 Citera
jmalmsten Postad 3 april 2006 Postad 3 april 2006 Bleach bypass är när man skippar ett moment i framkallningen, kommer inte på exakt vilken, men jag tror det hade något att göra med silver-nitratskiktet på negativet... Ett sätt att göra effekten själv, utan MB, är att duplicera ditt filmlager, lägga det ena ovanpå det andra, välja multiply som blendingmode på den övre och även göra lagret ovanför svartvitt... aha... http://en.wikipedia.org/wiki/Bleach_bypass ... men basically så blir det en svartvit bild på en färgbild... 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 april 2006 Postad 3 april 2006 Det innebär kortfattat att man låter bli att bryta ner silvernitraten ur negativet vid framkallning utan låter den vara som den är. Ger ett lite blekare utseende med högre kontraster :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.