Gå till innehåll

Pinnacle studio


Hasse.A

Recommended Posts

Ska kanske börja med att säga att jag är nybörjare när det gäller redigering.

Kör med Pinnacle studio 9.3.5 och jag har en manual på 300 sidor till programmet!

Tänkte kolla om det är någon som har en bra guid som man kan följa för att göra en simpel DVD film med lite menyer?

Inställningar mottages också tacksamt då jag tycker att kvalitén bara blir skaplig.

Har ju ingen superkamera med ändå... Sony DCR-HC17E

 

/Hasse

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena jag har också setat i pinnacle studio. måste säga att det är det bästa nybörjar programmet som finnns.. om du använder pc och känner att pinnalce inte räcker till sedan så skaffa premiere elements.. också mycket bra program. pinnacle har ju inbyggda färdiga mallar som dvd-menyer du kanske har missat dem annars så har jag missförstått dig.. annars ha det bra..

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Hasse!

 

Har själv redigerat färdigt i Pinnacles program och skall gå över till Premiere.

Tycker inte att Studio är speciellt "stabilt". Alltid är det något som strular...

 

Ett hett tips till dig är att uppdatera ditt program. Det senaste för S9 är:

9:4:3. Det är superviktigt att man hela tiden kör på den senaste uppdateringen. Annars verkar programmet ha tendens att flippa ut.

Gå in på: http://www.pinnaclesys.com och klicka på "support" längst ner på sidan finns det direktiv hur du gör.

Annars för att bränna en skiva: Det finns ju tre lägen i programmet.

1 Capture 2 Edit och 3 Make movie. Klicka på fliken make movie och välj

"disk"

Du gör helt rätt i att ställa frågan här istället för att försöka få något vettigt ur pinnacles egen "support". Där kan man lika bra fråga sin farmor eller någon liknande! Dom är helt borta vad gäller det mesta..!!

Det är den absolut sämsta supporten jag någonsin råkat ut för.

 

Hoppas att det kan hjälpa dig en bit i alla fall.

Lycka till.

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena.. jag kör med pinnacle studio och tänker göra det ett bra tag till. jag spelar mäst in komedier och skräck splatter filmer. då behöver man inte bättre program om man är fiffig:P men om man ska använda sig av effekter o sånt så.. kör med premiere elements.. de går nog mycket bättre där:P.. ett dyrt program gör inte dom bästa filmerna... det gör han som har fantasin:)...lycka te

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte göra det ännu svårare för mig genom att börja med Adobe premiere pro 7 istället! Pinnacle verkade så ostabilt.

Premiere var ju inte så svårt att få tag på som tur var :-)

Har redan hittat bra guider som man nog ska kunna följa utan tidigare förkunskaper, hoppas jag iaf.

Kommer säkert att höra av mig med div. frågor!

 

H

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...