Gå till innehåll

Pinnacle studio


Hasse.A

Recommended Posts

Ska kanske börja med att säga att jag är nybörjare när det gäller redigering.

Kör med Pinnacle studio 9.3.5 och jag har en manual på 300 sidor till programmet!

Tänkte kolla om det är någon som har en bra guid som man kan följa för att göra en simpel DVD film med lite menyer?

Inställningar mottages också tacksamt då jag tycker att kvalitén bara blir skaplig.

Har ju ingen superkamera med ändå... Sony DCR-HC17E

 

/Hasse

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena jag har också setat i pinnacle studio. måste säga att det är det bästa nybörjar programmet som finnns.. om du använder pc och känner att pinnalce inte räcker till sedan så skaffa premiere elements.. också mycket bra program. pinnacle har ju inbyggda färdiga mallar som dvd-menyer du kanske har missat dem annars så har jag missförstått dig.. annars ha det bra..

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Hasse!

 

Har själv redigerat färdigt i Pinnacles program och skall gå över till Premiere.

Tycker inte att Studio är speciellt "stabilt". Alltid är det något som strular...

 

Ett hett tips till dig är att uppdatera ditt program. Det senaste för S9 är:

9:4:3. Det är superviktigt att man hela tiden kör på den senaste uppdateringen. Annars verkar programmet ha tendens att flippa ut.

Gå in på: http://www.pinnaclesys.com och klicka på "support" längst ner på sidan finns det direktiv hur du gör.

Annars för att bränna en skiva: Det finns ju tre lägen i programmet.

1 Capture 2 Edit och 3 Make movie. Klicka på fliken make movie och välj

"disk"

Du gör helt rätt i att ställa frågan här istället för att försöka få något vettigt ur pinnacles egen "support". Där kan man lika bra fråga sin farmor eller någon liknande! Dom är helt borta vad gäller det mesta..!!

Det är den absolut sämsta supporten jag någonsin råkat ut för.

 

Hoppas att det kan hjälpa dig en bit i alla fall.

Lycka till.

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites