3CCDGBG Postad 30 mars 2006 Postad 30 mars 2006 Hej! Har lite filmer jag gjort liggandes på en DVD. Hur sjutton får jag dessa filmer till .mov för nätet? Kollade nåt program som hette Ffmpegx, men det var mer gjort för att konvertera till skivor osv. Lite för krångligt i alla fall. Dessutom - de VOB-filer som ligger på en DVD verkar intehålla på en och två (och kanske flera) filmer. Hur väljer man att göra en .mov av EN film i en sådan VOB-fil *verkar krångligt* Sitter på OS X Tiger på Macen. Tips om hur man gör på en PC (om det är lättare där) tages gärna emot med - men helst på mac dock =) Tack. /Fredrik 0 Citera
jakethesnake Postad 30 mars 2006 Postad 30 mars 2006 jag hade samma problem. Ladda ner DVD decrypter, så sparas innehållet på datorn. Byt sedan ändelsen .vob till .mpeg och så har du ett användbart format, utan att ha förlorat kvalitet. Använd sedan något program som stödjer mpeg och konvertera till .mov, om det nu är det du vill ha 0 Citera
3CCDGBG Postad 31 mars 2006 Författare Postad 31 mars 2006 Det löste sig delvis, tog hem "MPEG Steamclip" som tillsammans med Apples MPEG2 decoder gjorde jobbet. Rekommenderas starkt! =) /Fredrik 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.