Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Det råkar vara så att vår familj är ägare till en Broadbandbox (för er som undrar är det kort gott en maskin som tillhandahåller hemmets alla multimediafunktioner såsom, radio tv,dvd m.m)

Det är en dator, så inga missuppfattningar sker.

Hursomhelst finns möjligheten att spela in tv-program, dessa sparas som mpg filer tror jag. Dessa är delade/splittade vid 600mb, så har man 1 timmas tv finns ungefär 4 klipp.

Nu vill jag bränna en film jag spelat in på TV4 som består av ungefär 10 klipp i Encore DVD

För att över huvud taget kunna importera dessa klipp har jag fått ändra filändelsen från 1_15_13_31.0000 till 1_15_13_31.MPEG.

Mitt problem är att jag inte kan ha flera klipp efter varandra på samma timeline i Encore, vilket jag med stor säkerhet inte tror går. (Har ändå för mig att jag kunnat det innan.)

Så istället har jag 10 timelines som länkar varandra i rätt följd, dock så blir det ett trist hack mellan timeline-bytena.

Frågan

Kan jag i Encore på något annat sätt undvika att ha 10 länkade timelines?

För att slippa de tråkiga hoppen mellan timelines'en.

Eller är det bara till att redigera ihop en filmfilm med alla klippen efter varandra?

//Simon

Postad

[citat=simonrahnster]

Frågan

Kan jag i Encore på något annat sätt undvika att ha 10 länkade timelines?

För att slippa de tråkiga hoppen mellan timelines'en.

Eller är det bara till att redigera ihop en filmfilm med alla klippen efter varandra?[/citat]

Ja, med Adobe Encore DVD 2.0 kan du lägga ihop flera klipp på en Timeline. Jag har inte testat det själv än, så jag vet inte hur pass bra det blir. Ladda hem en testversion och prova om hur det fungerar. :)

Från Adobe.com: "Save time with easy assembly of multiple video clips on a timeline. There's no need for a separate video editing application to achieve seamless playback of multiple clips."

Om du skall redigera ihop klippen i tex Premiere Pro så rekommenderar jag att du använder MainConcept MPEG Pro 1.06 så går det smidigare och du får bättre kvalitet. Även med denna plugg så är det en pina att redigera mpeg-material dock...

Är klippen 720x576?

Postad

OK!

Jag får väl ta en mig en tankeställare om jag finner det värt att uppgradera från 1.5 till 2.0. Jag har ju klarat mig än så länge på det som finns i Encore 1.5

Förresten, minns att det var någon fråga om man kunde infoga en internetlänk i Encore när DVD-skivan spelades på en dator. Vet du om det är möjligt i 2.0? Har du testat det isåfall?

Jag ska dessutom testa MainConcept MPEG Pro 1.06 demoversion och se hur det funkar.

Tack för svar

//Simon

Postad

[citat=simonrahnster]Förresten, minns att det var någon fråga om man kunde infoga en internetlänk i Encore när DVD-skivan spelades på en dator. Vet du om det är möjligt i 2.0? Har du testat det isåfall?[/citat]

Nej, det går inte i 2.0 och har inte gått i någon version av Encore DVD. Sonic Solutions eDVD 4 klarar av det däremot.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...