Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Funderar att söka till civilingenjörsprogrammet Medieteknik på KTH, undrar om det är någon som gått det eller vet mycket om de, som kanske kan berätta lite om det?

Lite fundersam om vad man kan jobba med efter utbildning? Eftersom det är civilingenjör så blir man väl kanske inte riktigt regissör eller liknande, men det verkar ändå som att man kan jobba med att göra film.

Lite kluven där, någon som är insatt och kan berätta lite?

Tack på förhand!

/Martin

• 7 månader senare...
Postad

Jag fick nyligen också höra att man kan utbilda sig till civilingenjör i medieteknik. Det verkar riktigt lockande att få blanda matte och teknik med sitt filmskaparintresse! Även Linköpings tekniska högskola har ju en medietekink-ingejörs utbildning där många av de utexaminerade nu jobbar i hollywood :)

Men någon som vet mer om hur utbildningen är?

• 1 månad senare...
Postad

Sedu jag skulle precis skapa en tråd om det här :)

Val av högskoleutbildning är svårt. Jag går sista året på NV.

Vad vill jag jobba med? Jau, film eller astronomi! :P

Civilingenjör Medieteknik lät riktigt lockande, men såklart låter det också väldigt jobbigt eftersom det är, ja, en CI utbildning på 5 år!

(fast kan nog tänka mig att om jag vill bli Herr Astronom så får jag lägga ner fler år än så)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...