hildurblad Posted October 27, 2003 Share Posted October 27, 2003 Hej, Jag undrar bara om det är någon som har koll på det här med streaming och progressiv nedladdning av filmer på webben. Jag har svårt att få till kvaliteten, finns det något särskilt man skall tänka på?Jag tycker att ljudet blir väldigt burkigt och metalliskt. Varför? Så är det ju inte innan komprimering. Jag arbetar med Cleaner5. MVH Hildur 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dos5.0 Posted November 18, 2003 Share Posted November 18, 2003 Jag tycker att ljudet blir väldigt burkigt och metalliskt. Varför? Så är det ju inte innan komprimering. ______________________________ Kvaliteten är inte olika beroende på vilket sätt du väljer att köra på (progg eller stream). Det är beroende av hur hårt du vill komprimera din fil och vad du prioriterar (ljud eller bild). Har du mycket information i bilden tex kamerarörelser och så kan det vara en idé att offra lite av ljudet, (förutsatt att det inte är en musikvideo :-). Men det är ju en smaksak. Att lära sig komprimera rätt gör man nog aldrig, men det är bara att göra om och göra om tills det ser bra ut. Plocka ut typ en minut ur ditt projekt och komprimera den med olika inställningar (alltså inte hela projektet) och se hur det blev. (Sparar mycket tid, även om det är tråkigt). En annan grej är att om projektet från början är tänkt att streamas tex en utbildning eller liknande så se till att filma efter det. Inga rörelser eller flashiga effekter. Då blir det mycket enklare att komprimera. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts