Jump to content

Tillbaka till menyn i Encore

Jorsan
 Share

Recommended Posts

Hej

Jag har ett projekt i Adobe Encore där jag har fyra filmklipp. Dessa är samman länkade så att när första är klart börjar andra o.s.v. När jag trycker stop vill jag att man kommer tillbaka till huvudmenyn, men det blir bara svart och jag måste välja menyn på fjärrkontrollen. Jag har satt end action till att gå till nästa sekvens och override att gå tillbaka till menyn. Är det någon som vet hur man gör?

/Jorsan

[citat=Jorsan] När jag trycker stop vill jag att man kommer tillbaka till huvudmenyn[/citat]

När du trycker stop? Räcker det inte med att du trycker på menu-knappen på din fjärrkontroll?

Markera en timeline, gå sedan in på Properties. Och välj att du ska komma tillbaka till din meny när man trycker på huvudmenun-knappen på fjärrkontrollen. Det väljer du under Menu Remote

• 1 month later...

Är mycket osäker på att det ens går.

(off-topic-utläggning)

Stopp på fjärrkontrollen, betyder väl inget annat än stopp, trycker man sen play vill man ju att filmen startar där man tryckte stopp. Om man vill tillbaka till menyn så trycker man "meny", som simonrahnster är inne på.

Att tabort den vanliga stoppfunktionen blir ju bara irriterande för den som tittar på dvd-n.