yourbodyiswonderland Postad 16 mars 2006 Postad 16 mars 2006 Jag vill ha en speciell låt i min film. Filmen är bara en väldigt kort som jag ska visa på en filmtävling. Jag vill ha den riktiga inspelningen, och artisten är ganska känd. Hur går jag till väga för att kolla hur mycket den kostar, och hur får jag tag på den? 0 Citera
FlumbProd Postad 16 mars 2006 Postad 16 mars 2006 Du får kontakta skivbolaget, det är nästan uteslutande de som handhar sådana ärenden. Rättigheterna till inspelningen delas i allmänhet mellan artist och bolag. Hade jag varit du skulle jag ringa till det svenska kontoret (om det finns något) och se till att få prata med ngn ansvarig för merchandise eller licensiering. Säg ditt kostnadsförslag i kombination med sammanhanget. Med lite tur tycker de att det är ett bra förslag, alternativt kan ni bestämma att de tar en viss royalty på visade/tryckta ex. Allt beroende på hur tillmötesgående de är. Lycka till/ Patrik Vörén 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.