lilla_farbrorn Postad 11 mars 2006 Postad 11 mars 2006 Jag filmar nästan alltid i 16:9 och renderar ut i 4:3. Men oavsätt om jag lägger på en 16:9 mask eller väljer att rendera i 4:3 så får jag fula vita ränder mellan masken och filmen. Samma problem i Premiere Pro 2.0, Avid och i After Effects (Om man inte gör masken av solids.). http://img118.imageshack.us/img118/4271/vitajaevlaraender4hv.jpg Varför blir det såhär? Det är fuuuuult!! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 20 mars 2006 Författare Postad 20 mars 2006 Måste faktiskt riva upp tråden igen. Söker fortfarande svar. Ingen som vet? 0 Citera
JoeyC Postad 20 mars 2006 Postad 20 mars 2006 Har inget svar på din lösning, men råkade själv utför det en gång. Då "löste" jag det som du själv skriver om, genom att lägga egna 16:9-masks, fast med två-tre pixlars extramarginal. Inte stilrent, men det hjälpte mig den gången. Den gången var för övrigt enda gången jag spelat in i 16:9 och kört det formatet hela vägen igenom processen. (Brukar annars spela in i 4:3 med 16:9-guider på kamerans display, och sedan panscana i post. Då har jag aldrig haft detta problemet) Hoppas någon annan vet lösningen, vore intressant att veta... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.