wääuu Posted March 9, 2006 Posted March 9, 2006 Tja jag har ett litet problem med min hårddisk, här ligger en del redigeringsprogram, allt är installerat när hårddisken var bokstaven "K" men efter att jag har varit på vifft med den så vill den inte starta i K längre utan blir då H. Detta har hänt innan med en annan bokstav, det var lätt åtgärdat genom att ändra sökvägen i egenskaper för programmet i startmenyn, men ett program vill inte starta även om man ändrar sökväg. Finns det nåt sätt man kan ändra "bokstav" på? så att hårddisken blir K igen istället för H, jag har provat att göra andra USB och firewire portar upptagna det brukar funka men det vill inte nu längre... 0 Quote
wääuu Posted March 9, 2006 Author Posted March 9, 2006 öhm hur kommer jag dit då? kan d förklara lite närmare, jag är inget datasnille precis 0 Quote
simonrahnster Posted March 9, 2006 Posted March 9, 2006 Gå in på "Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Datorhantering Där inne klickar du på Lagring för att sedan klicka på Diskhantering som kom fram som undergrupp. Högerklicka på den hårdisk som har fel bokstav, och välj Ändra enhetsbeteckning och sökvägar... Välj därefter "Ändra..." och sedan får du fram en lista på tillgängliga enhetsbeteckningar. /Simon Rahnster 0 Quote
wääuu Posted March 9, 2006 Author Posted March 9, 2006 tack så jättemycket för hjälpen! det funkade jättebra! det är i dessa små skrymslen i datorn jag sällan jåller till hähä 0 Quote
simonrahnster Posted March 9, 2006 Posted March 9, 2006 Nemas problemas [citat=wääuu] det är i dessa små skrymslen i datorn jag sällan jåller till hähä[/citat] Tack så mycket för nörd-förklaringen:D 0 Quote
wääuu Posted March 10, 2006 Author Posted March 10, 2006 haha det var inte så jag menade, :) fast det förstod du nog. jag tycker det är koolt med såna hemliga datagrejer som det lilla programet som heter regedit :D 0 Quote
Recommended Posts