Gå till innehåll

optimal kvalite i AE


jockson

Recommended Posts

Hej, min första fråga här, har hittat liknande trådar då jag sökt men ingen som riktigt svara på följande fråga.

 

Har satt ihop en 3d animation från 3ds max (targa-sekvenser) och lagt på text och grafik i PSD format och behöver nu råd om hur man får ut den bästa kvaliten på det?

Har tidigare vid liknande saker renderat ut det som QT PAL men nu då jag renderar som QT NTSC (ska visas i Japan) så blir kvaliten totalt bedrövlig eller är det jag som gör något fel, har även testat med olika typer av MPEG-4 vbr varianter men PSD bilderna blir väldigt fula av det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du måste importera materialet du använder i din komposition i NTSC och inte PAL samt ställa in inställningarna på kompositionen att det är NTSC med 30 fps annars blir det fel vid rendreringen från PAL till NTSC. Rätta mig om jag har fel.

 

Annars är väl QT Animering en helt lossless format, men då blir filstorleken gigantisk.

Länk till kommentar
Share on other sites

fast inte det som är problemet, självfallet har jag importerat det som NTSC men det är själva bildkvaliten som blir eländig, vill bara veta bästa format/codec/bitrate, spelar ingen roll om det blir gigantiskt så länge det går att spela upp och inte hamnar över 3gb, filmen är knappt 4 minuter f.ö.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låter väldigt konstigt, du ska inte få urkass bild vilket format du än väljer sålänge det inte är hårdaste komprimeringen. QT Animering är som sagt lossless men oftast segt att spela upp. Renderar du i mpeg2 till exempel ska kvalitén vara väldigt bra.

 

Det har nog inte något med att du väljer fel format utan det är någon annan inställning som är fel. Kanske fel format på kompositionen eller så kanske det är resize i rendreringen som markerad?

Länk till kommentar
Share on other sites

targa-sekvenserna håller väll måttet om man renderar ut i mpeg2 men det är lagrerna med PSD bilder som blir fula och förstår inte riktigt varför, dom ser t o m bättre ut om jag renderar ut det i xvid fast då blir förstås targadelen något pixlig...måste tillägga att jag har ganska höga krav eftersom den ska visas på videoprojektor, om det vore på vanlig tv skulle det duga som det ser ut nu.

 

tacksam för mer hjälp :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...