Gå till innehåll

Media Studio Pro


lilla_farbrorn

Recommended Posts

 

jag redigerar mina filmer med redigeringsprogrammet Ulead Studio Media Pro. Alla på forumet verkar använda Premiere och jag hittar bara tutorials för just det programmet.

Jag har ingen manual till mitt redigeringsprogram och har därför bara provat mig fram.

Finns det någon som är bekant med det redigeringsprogrammet(Ulead alltså), eller vet var jag kan inte info om det..? (helst på svenska)

 

en sak till... om jag ställer in min kamera i formatet 16:9 och spelar in och sedan "capturar" med mitt program försvinner de svarta remsorna. De vill jag ha kvar!! Eftersom de endast finns där för att skapa filmkänsla.. ni fattar va?

 

Tacksam för svar!

 

/ Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

kan tyvärr inte hjälpa dig med den första fårgan men...

 

remsorna har bara din kamera lagt till själv för att man lättare ska kunna se på LCD hur det blir i 16:9 . egentligen så blir filmen en ihoptryckt bild i 4:3. När du startar ett nytt projekt i redigeringsprogrammet så måste du välja ett 16:9 projekt istället för 4:3. då blir det rätt. Men du kommer aldrig att få widescreen bars i programmet utan det är bara något din kamera genererar när den drar ut bilden och förminskar den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...