Tore Production Postad 15 november 2010 Postad 15 november 2010 Jag har köpt en väldigt billig ritplatta på Clas Ohlson. Det var en Aiptek 7,5". Designen är ultratunn och den är lätt att använda, bara ansluta via USB. Den kostade mig ca 400kr och fungerar väldigt bra, fungerar ihop med Photoshop och användbara program medföljer. 0 Citera
jingxia Postad 4 juni 2019 Postad 4 juni 2019 Jag har en XP-Pen Deco 01 (A4- Aktiv rityta på 10" x 6.25" ) Sketch Art Tablet Skulle kunna önska mig lite mer känslighet i den, men den duger helt klart. Faktiskt så gillar jag den så mycket att den har ersatt musen helt och hållet . Min tablet funkar bra. ritar mest i photoshop, Photoshopar minst 1 gång om dagen . Klar fördel vid retuschjobb, allt går så mycket snabbare o enklare. det jag älskar mest med den är tryckkänsligheten och rörelsefriheten när man ritar . Mycket bra precision och trycktkänslighet. Bra för retuscheringsjobb, avritande, eller frihandsritning. stor och bra med programeringsbara knappar som underlättar jobbet. https://www.xp-pen.com/product/84.html 0 Citera
destanyca1990 Postad 12 januari 2021 Postad 12 januari 2021 Det är en mycket stor fördel tycke jag. Det är skillnad på tryckkänsligheten också, Intuos har större känslighet. Intuos är dyrare men ett bättre köp då du kan styra det mesta, tex scroll, direkt från plattan. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.