vicvolta Postad 25 februari 2006 Postad 25 februari 2006 Har just avslutat arbetet med karnevalsfilmen 'Sigillet' till Lundakarnevalen 2006 och tänkte att jag skulle tipsa om en fantastisk enkel och billig effektpryl. I en scen hade vi en person som skjuter ett antal skott genom en rad bokhyllor. För att skapa illusionen av kulor som går genom böcker och papper på andra sidan använde vi oss av vanliga partypoppers som vi tömt på serpentiner och ersatt innehållet med pappersbitar och lite mjöl. Resultatet blev mycket bra! Spånar vidare på hur man kan göra squibs av poppers... PS. Förhoppningsvis kan jag lägga upp ett klipp på resultatet =) DS. 0 Citera
yarrik112 Postad 25 februari 2006 Postad 25 februari 2006 [citat=vicvolta]Har just avslutat arbetet med karnevalsfilmen 'Sigillet' till Lundakarnevalen 2006 och tänkte att jag skulle tipsa om en fantastisk enkel och billig effektpryl. I en scen hade vi en person som skjuter ett antal skott genom en rad bokhyllor. För att skapa illusionen av kulor som går genom böcker och papper på andra sidan använde vi oss av vanliga partypoppers som vi tömt på serpentiner och ersatt innehållet med pappersbitar och lite mjöl. Resultatet blev mycket bra! Spånar vidare på hur man kan göra squibs av poppers... PS. Förhoppningsvis kan jag lägga upp ett klipp på resultatet =) DS.[/citat] Ja gör så. Det ska bli intressant att se =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.