carneroit Postad 10 februari 2006 Postad 10 februari 2006 Hej Har letat men kunde inte hitta (kanske kass) Sitter i prmeiere pro o ska försöka få till den här typiska dokumentär effekten där man har en stilbild men låter (cameran/bilden) svepa röligt över bilden, bla zomma in o sånnt. Man bör väl använda sig av någon form av keyframes,,, behöver help MVH Andreas 0 Citera
JonasN Postad 10 februari 2006 Postad 10 februari 2006 Sitter i Llitauen så har inte direkt premiere framför mig. Men slå upp effektfönstret så är den "effekten" redan inlaggd utan du behöver göra nåt. Heter motion eller nåt. Där kan du ändra x och y värdet som visas på bilden och skala bilden. Och ja du ska nog slänga in lite keyframs för effekten om du vill att de ska bli bra ;) 0 Citera
carneroit Postad 10 februari 2006 Författare Postad 10 februari 2006 antligen e jag lite dumm,, jag behöver får de o gå "smooth" o röra sig o samtidigt zooma 0 Citera
JonasN Postad 10 februari 2006 Postad 10 februari 2006 Ladda in en bild med bra upplösning. Sedan öppna "motion" effekten (eller vad den nu heter i effektfönstret) på klippet som innerhåller bilden. Lägg olika keyframes på olika delar av bilden med olika x och y värden. Och olika skalvärden i dessa keyframes.. Finns väl snyggare sätt att göra samma effekt. Men detta är enkelt faktiskt ;) 0 Citera
carneroit Postad 10 februari 2006 Författare Postad 10 februari 2006 ahh funkar nu, glömde ha både frames för scale o postition. Uber shyst thx man 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.