Eriost Postad 9 februari 2006 Postad 9 februari 2006 Hej! Har inhandlat mig ett TV-kort till datorn (Hauppauge WinTV-HVR 1100 hybrid) dels för att kunna ta in analog videokamera film men också för att kunna ta in/se tv. Problemet är att när jag har bränt ut filmen på DVD som jag har spelat in från tv-kortet, synkar ej ljudet med bild. Diffen ökar ju längre tiden går. Efter en timmes tittande ligger ljudet ca 1 minut före. Blir ju inte så spännande då ;-) Jag bränner dessa projekt i Nero. Någon som känner till felet? /Erik 0 Citera
Lulletott Postad 11 februari 2006 Postad 11 februari 2006 Hej! Vilken samplingsfrekvens spelar du in ljudet med? 0 Citera
Eriost Postad 13 februari 2006 Författare Postad 13 februari 2006 [citat=Lulletott]Hej! Vilken samplingsfrekvens spelar du in ljudet med?[/citat] Hej. Om sanningen ska fram ;-) vet jag ej. Jag kan inte hitta den info i Nero. För visst är det i nero där jag bränner som det är viktigt? /Erik 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.