Film smurfen Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Hejsan, jag skriver nog lite mycket men jag undrar om någon kan ge ett bra tips på hur jag spränger bort en skog eller ett hus. Skulle vara tacksam för svar. 0 Quote
Planit_in Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 som sagt, i vegas blir det lite problem att spänga bort en skog eller ett hus, om du inte är ägare av flera ton c4 eller nått annat spängmedel, och då är det ju ett plus om du äger huset eller skogen annars lär ägaren inte bli glad,. det bästa är att skaffa Adobe After Effects, där kan du maska och göra en animation på det du nu ska spränga i Photoshop och sedan maska in det på den rinktiga, lite klurigt, men om du söker här på forumet lär du hitta en del tutorials för AF och Photoshop. Lycka till. 0 Quote
Film smurfen Posted February 5, 2006 Author Posted February 5, 2006 Jag använder Particle illusion till vegas. Fungerar. 0 Quote
Planit_in Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Det funkar att använda Particle Illution till det, ett minus är att allt man gör med pI ser "fake" ut, jag tycker du borde satsa på AF, 0 Quote
Film smurfen Posted February 5, 2006 Author Posted February 5, 2006 Jag har lyckats få till rätt ljus en gång så det såg lite värkligt ut. Men kan ju se AE. Tror inte att jag köper det. Jag får se hur det blir. 0 Quote
Film smurfen Posted February 5, 2006 Author Posted February 5, 2006 [citat=Film smurfen]Jag har lyckats få till rätt ljus en gång så det såg lite värkligt ut. Men kan ju se AE. Tror inte att jag köper det. Jag får se hur det blir.[/citat] Ok, kan ju ladda ner ett demo. 0 Quote
R.R Studio Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 För att skapa en realistisk explosion så lönar de sig att bygga upp en 3d model av huset/ skogen eller området du skall spränga upp.....sedan kan du använda dig av en "particel engine" för att skapa en realistisk explosions effect....men de e klart att arbete ger kvalitet..:)....det enklaste sättet är att göra en composition av din orginala scen och layera eller keya en färdig explosion....(man kan köpa billigt såna seqvenser...vissa finns gratis..kan inte komma på en webb adress nu men försök googla...:)...)... men personligen så skulle föreslå att skapa allting i 3d programm och sedan sammanställa det i ett compositions programm....(Shake, After Effects.....:)....)... 0 Quote
Recommended Posts