Film smurfen Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Kan någon ge mig tips till en långfilm som jag ska skriva. Det är en spökfilm. Den ska vara läskig. Skicka gärna lite tips tack. 0 Citera
Zarakow Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Först och främst - undvik klichéer i största möjliga utsträckning. Det är nämligen lätt att falla in i sådana i just rysar/skräck-genren. Tänk även på identifikation - föreställ dig en situation som du själv tycker är otäck/läskig. Säkerligen finns det fler som skulle känna likadant om de hamnade i samma situation. Försök beskriva den situationen så bra som möjligt. Tänk på att förväntan av skrämsel oftast är läskigare än själva skrämseln - så fort "monstret" är framme är det inte lika otäckt. Det finns en trygghet i att veta var "det" befinner sig - tittarna har kontroll. Låt dem aldrig ha det. Visa inte för mycket av "monstret" (eller vad det nu är som är otäckt) - det blir kusligare då. Enda filmen jag kan tänka på där "monstret/monstren" visas rätt och det är ändå är riktigt kusligt är "Alien/Aliens". Försök komma på något unikt också...(!) /H 0 Citera
Zarakow Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Just det - ytterligare en sak: Se till att huvudkaraktären inte bara reagerar filmen igenom. Han/hon måste också göra något (agera) för att det ska bli spännande. Flyr han/hon bara hela tiden uteblir snart spänningen - och det blir lätt repetetivt. /H 0 Citera
Film smurfen Postad 4 februari 2006 Författare Postad 4 februari 2006 Tack Zarakow, ska ha med det i mitt manus. + Någon som vet vad mitt lilla filmteam kan heta. EDIT: Skit i det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.