Rastafari Postad 31 januari 2006 Postad 31 januari 2006 Jag undrar om det på något sätt går att göra en mask runt en figur och sen sätta en tracker på maskningen så den följer figuren? T ex istället för att använda greenscreen så maskar man bort bakrunden är detta möjligt? figuren kommer inte röra sig speciellt mycket 0 Citera
walfridson Postad 31 januari 2006 Postad 31 januari 2006 Lägg masken på en solid, lägg trackningen på soliden. Ta ditt filmklipplager och kör inv alpha mot soliden. 0 Citera
Khaain Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Om du vill att masken helt ska följa din figur (Interpoleras) automatiskt, d.v.s. animeras över tid för att följa formen på din figur så är svaret nej. Att tracka en fast, statisk mask går fint Om inte figuren rör sig speciellt mycket är nog hederlig rotoskoping ditt bästa alternativ, såvida det inte är en extremt simpel figur, ett runt objekt t.ex. då funkar det som walfridson sa, lägg masken på en solid, använd den som key/matte och tracka den på ditt objekt. 0 Citera
walfridson Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Detta går fortfarande inte i 7.0 kan väll tilläggas... dåligt... 0 Citera
Danell Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Håller med Khaain eftersom det kan bli svårt att få det följa snyggt. Gör själv... 0 Citera
shredhedder Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 När man har maskat något ser man man bara just det och inte det som är runt om ni förstår. Allt annat blir transparent förutom just där det är maskat. Går det på något sätt göra så att man ser det som är utanför också? 0 Citera
Khaain Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Beroende på vilket program du använder så är det lite olika. I After Effects t.ex. om det är det program du använder, så har din mask Add som default mode. I mode listan kan du, om jag inte minns helt fel, välja None. 0 Citera
Ivan Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Finns det någon tutorial på det här med maskning 0 Citera
Ivan Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Finns det någon tutorial på det här med maskning 0 Citera
jmalmsten Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 du kan också välja subtract istället för add, då har du såattsäga en inverterad mask... tutorial på maskning? läs hjälpen... läs allt det du kommer över från olika internetkällor, kreativa kossan, och liknande... skitbra bok tycker jag är After Effects 6.5 Studio Techniques... 0 Citera
Danell Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Jag tror inte du behöver ha någon speciel tutorial i maskning. Prova dig fram så lärd du dig på en kvart. 0 Citera
x-pander Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Total training har en bunt dvds med tutorials på after effects. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.