Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå!

Jag har tv-in på mitt grafikkort, enkel s-video. Men jag har inget program att titta eller spela in med. Visserligen använder jag just nu VirtualDub till detta, men det fungerar inte riktigt som jag vill ha det.

Dels är det inte gjort för "tittande" i rätt bemärkelse, utan mest för att fånga bilden - spela in. Vid inspelning blir dock filerna ca 800mb per minut (helt okomprimerat), vilket är alldeles för mycket. Och den enda komprimering jag kan välja är DivX, men det går inte då det blir för stor påfrestning för CPU:n. Blir bara 14fps.

Till mitt gamla tv-kort hade jag ett bra program där man kunde spela in till flera olika avi-format, även mpeg, utan att någon av dem hackade, samt att man kunde titta utan massa "windows"-lister och sådant runt, även fullskärm. Samt ta en stillbild. Det är väl ungefär vad jag letar efter.

Vad det gäller kompression så är det ganska viktigt. Då jag helst vill klara mig ifrån mpeg så måste det bli avi - men inte DivX. Vad blir det då? Typ som från min dv-kamera, där filerna blev ca 12gb/timme, det är lagom. Men hur får man till det från tv-in?

Tack på förhand! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...